BLOG: KEEP ON STYLING!

BrainWash gaat verder dan een knipbeurt. Onze stylisten en trendwatchers voorzien je van de beste tips en adviezen. Want je dag wordt beter als je haar goed zit.

23 jan Help: haaruitval!

Geplaatst op 16:33 uur in Blog, TipsDelen

Winter, you love it or you hate it. Niet alleen de blaadjes vallen van de bomen, maar sommige onder ons verliezen ’s winters ook meer haar dan anders. Waar dit mee te maken heeft? Melatonine: een hormoon dat actiever wordt bij zonlicht. In de lente en zomer groeit je haar dus sneller en is het steviger dan in het najaar. Tijd om je haardos dus een boost te geven, en wel met behulp van voedsel. BrainWash Kappers heeft daarom een aantal tips voor je op een rijtje gezet:

  • Eieren

Een eitje is niet enkel geschikt om je dagelijkse snack attack tegen te gaan, maar ook zeker voor een gezonde bos haar. Het is namelijk een bron van biotine en vitamine B, welke bijdragen aan gezonde lokken. Geen ei-fan? Dan zijn ongebrande noten, vette vis en avocado ook absoluut goede alternatieven!

  • Vlees

Vegetariërs, ogen dicht! We bevelen namelijk ook vlees aan, aangezien dit alle vitamine B bevat die je nodig hebt en het helpt bovendien zuurstof naar de schedel te vervoeren met behulp van rode bloedcellen.

  • Spinazie

Niet alleen gezond, maar ook nog eens heel erg goed voor de kwaliteit van je haar. Spinazie zorgt er dankzij het foliumzuur en ijzer voor dat onze haarwortels aansterken waardoor je haar gemakkelijker en sneller groeit.

  • Linzen

Hier doen we de vegetariërs onder ons dan wel weer een groot plezier mee waarschijnlijk; linzen. Deze ultieme vleesvervanger bevat veel vezels en ijzer, want op zijn beurt zorgt voor glanzende en sterke haarlokken. Tip: voeg er vitamine C aan toe zodat het ijzer beter wordt geabsorbeerd.

  • Spaanse peper

Voeg eens een extra (rood) pepertje aan je pastasaus of curry toe. Je zult je haar hier een groot plezier mee doen, aangezien het boordevol vitamine C, ijzer en collageen zit. Bovendien is dit de perfecte cocktail om zuurstof goed te vervoeren naar je haarwortels.

  • Zoete aardappel

Zoete aardappels zijn helemaal trending en daar zijn wij maar al te blij mee. Ze bevatten namelijk veel bèta-caroteen en vitamine A en dit is dan weer goed voor je haar. En overigens ook voor de rest van je lichaam. Win-win!

  • Oesters

Oke deze zijn tricky. Maar of je het nu lekker vindt of niet, deze glibberige zeevrucht zit bomvol zink en helpt dus om het weefsel te herstellen. Zink zorgt ervoor dat de talgklieren rond de haar-follikels goed hun werk blijven doen en dat zorgt weer voor glanzend, veerkrachtig haar.

  • Noten en zaden

Ook ongebrande noten en zaden zorgen voor zink in het lichaam. Door met enige regelmaat een handjevol te nemen, houd je ook nog eens roos buiten de deur. Echter, overdrijf niet! Te veel zink kan namelijk de koperopname in je lichaam beperken.

Heb jij een vraag over het knippen, kleuren, stylen of verzorgen van je haar? Stel een vraag aan onze expert!





Haartrends
in je mailbox?

Volg ons op
Facebook
Hou je van kort?
Twitter!
Instagram
inspireert