De BrainWash Crazy Hair Contest!

24 juni 2020

Deze blog gaat over onze eigen haarstylisten. Want wat zijn we trots op ze!  We wisten al dat we heel veel kapperstalent in huis hebben en dat onze haarstylisten met enorm veel passie in onze salons werken. Maar toen we het afgelopen jaar een interne wedstrijd uitschreven onder onze eigen medewerkers, konden we niet vermoeden dat de inzendingen onze verwachtingen zó zouden overtreffen!  Twaalf inzendingen kwamen uiteindelijk voor de vakjury en in deze blog laten we je graag zien welke inzendingen gewonnen hebben en wat de kandidaten voor concepten hebben bedacht. 

Start van de wedstrijd 

Begin december ontvingen alle haarstylisten de deelnameflyer met uitleg over de wedstrijd. Iedere medewerker bij BrainWash mocht deelnemen en we daagden hen uit om een eigen artistieke en creatieve concept te bedenken, dat een interpretatie was van het thema ‘Crazy Hair, Don’t Care’.  

Deelnemers moesten hun inschrijfformulier voor 31 december indienen en konden vervolgens aan de slag. In maart konden zij hun inzendingen opsturen, waarbij zij gevraagd werden om hun moodboard met concept, verschillende foto’s van het resultaat en een omschrijving van alle stappen die hebben geleid tot het eindresultaat in te sturen. 

De jury 

Inzending werden beoordeeld door een internationale top-jury, met daarin onder andere Mr. Franck Provost, de grondlegger van ons moederbedrijf Provalliance in Frankrijk, welke zelf aan vele wedstrijden heeft meegedaan in zijn carrière. Daarnaast was er een publieksjury bestaande uit alle medewerkers van BrainWash kappers. Kortom, er stond wel wat op het spel! 

De prijzen 

Talent, inzet en passie moet beloond worden! Er waren dan ook verschillende super mooie prijzen te winnen, zoals een bezoek aan een wereldberoemde Provalliance show in Parijs, een creatieve training in Parijs en een training voor het hele salonteam van de kandidaat, door onze eigen Provacademy in Nederland. 

De winnaars! 

De publieksprijs werd gewonnen door Lisa Bimmel. Lisa deed mee aan de wedstrijd omdat ze het een toffe uitdaging vond om weer eens helemaal out the box the gaan met haar creativiteit! Ze stelde een team samen met een fotograaf, visagiste en model en hebben samen een super mooi resultaat behaald. Ze hoopt met haar deelname andere collega’s te inspireren ook een keer met een wedstrijd mee te doen, omdat het zo’n leuke ervaringis. Gezien haar inzending door de publieksjury als winnaar is verkozen denken we dat haar dat zeker gelukt is!

De derde prijs van de vakjury ging naar Lieke Derks en Marjan Thijs. Dit duo kent elkaar al zo’n 7 jaar en zij hebben beide veel ervaring, opgedaan op de vloer van de salon in Asten waar ze samen zijn begonnen, maar ook later met het geven van trainingen en begeleiding aan verschillende BrainWash salons. Dit was voor hen het ideale moment om weer eens samen iets moois neer te zetten en ze twijfelde dan ook geen moment! Ze zijn begonnen met het maken van een moodboard om de kleuren lijnen en vormen te bepalen en zijn dit daarna tot uiting gaan brengen op hun model. Het eindresultaat is helemaal geworden zoals zij voor ogen hadden en ziet er schitterend uit! 

De tweede prijs van de vakjury ging naar Richelle van Eck. Richelle wist meteen dat ze graag aan deze wedstrijd deel wilde nemen omdat het haar heel leuk leek het hele proces van concept tot aan de shoot tot stand te brengen en daar al haar creativiteit in kwijt te kunnen. Haar moodboard is gebaseerd op Alice in Wonderland waarbij ze dit tot Alice in Crazyland heeft gedoopt en het heeft geüpgraded naar Avant Garde. Door heel veel te oefenen en te proberen is zij uiteindelijk tot het perfecte plaatje gekomen. Je hoeft geen expert te zijn om te zien dat zij haar concept super goed heeft uitgewerkt en dat hier veel techniek bij is komen kijken!

De eerste prijs van de vakjury ging naar Naomi Pelkmans. Naomi blinkt uit in creativiteit en out of the box denken en dit was dan ook een uitgelezen kans voor haar om dit aan alle BrainWash collega’s te laten zien. Bij het bedenken van haar concept maakte zij gebruik van tijdschriften en raakte geïnspireerd door de vele stoere meiden met hoedjes en het gebruik van dieren als thema door stylisten. Zij heeft gebruik gemaakt van piepschuim en PVC pijp om het hoedje een basis te geven en verder bestaat het volledig uit het eigen haar van het model. Voor de shoot heeft ze het haar gekleurd en op de dag van de shoot het haar gekruld en het hoedje gevormd. De visagie maakte het geheel compleet en tot en prachtig eindresultaat, dat de vakjury omver blies van enthousiasme! 

 

Zoals je ziet hebben de stylisten zich van hun beste kant laten zien. De creatieve concepten die zij hebben bedacht, hebben voor een wonderbaarlijk eindresultaat gezorgd. Hiermee bewijzen onze stylisten opnieuw hoe getalenteerd ze zijn. Hele toffe creaties die perfect bij het thema ‘Crazy Hair, Don’t Care’ passen. Welke creatie is jouw favoriet?