Corona hygiëne maatregelen

Wij dragen in onze professionele kapsalons zorg voor een veilige en verantwoorde behandeling en werkomgeving voor onze klanten en haarstylisten. Wij treffen ten tijde van Covid-19 (corona) verregaande hygiëne maatregelen, zoals beschreven in ons corona hygiëne protocol.

Onze 10 hygiëne regels

1. Elke klant checkt vooraf in, dit kunnen wij rechtstreeks in de salon voor u doen of u kunt dit zelf online of telefonisch doorgeven. Wij registreren uw contactgegevens zodat wij u zo nodig later kunnen bereiken.

2. Uw haarstylist doet een intake om te bespreken of u gezondheidsklachten heeft, die kunnen duiden op corona. In dat geval verwelkomen wij u niet.

3. Vanaf 26 juni 2021 vervalt de mondkapjesplicht voor de kappers. Mocht u of de haarstylist vrijwillig een mondkapje willen dragen dan is dat uiteraard mogelijk. Desgewenst verstrekken wij u een mondkapje.

4. Bij aankomst in de salon desinfecteert u uw handen met handzeep en hydroalcoholische gel. Herhaal dit zo vaak als u wilt.

5. Uw haarstylist desinfecteert de handen continu, en wast de handen grondig met handzeep voor en na elke klant.

6. Na elke klant worden gereedschap, werkplek, kapstoel en wasunit gereinigd. Gedeelde ruimtes in de salon worden elk uur schoongemaakt.

7. Elke klant krijgt een schone kapmantel en handdoek. Na uw bezoek wassen wij deze op 60oC.

8. Wij bewaren altijd 1,5 meter afstand onderling, en beperken het aantal klanten in de salon tot 1 per 5 m2. Wij vragen u om alleen te komen, en per kind maximaal één volwassene.

9. U kunt uw behandeling uitsluitend middels PIN of mobiel betalen.

10. We blijven altijd naar elkaar luisteren om voor iedereen een veilige en verantwoorde behandeling te garanderen.

Voor elk bezoek een klantintake

Voor je bezoek zullen wij onderstaande vragen aan je stellen:

  1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid en/of koorts (vanaf 38 graden Celsius)?
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 10 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?
  6. Ben je de afgelopen 10 dagen in het buitenland geweest, waar code oranje of rood geldt en heb je geen negatieve testuitslag op of na de 5e quarantaine dag?

Belangrijk:

We kunnen je niet in de salon verwelkomen wanneer één van bovenstaande vragen met JA is beantwoord. De afspraak moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

NB. Als u in de afgelopen 10 dagen in het buitenland bent geweest waar code rood of oranje geldt, maar u bent op of na de 5e quarantaine dag negatief getest dan kunnen we u gewoon verwelkomen.